Dag 11 - Reisverslag uit Cairns, Australië van Bianka Zijl - WaarBenJij.nu Dag 11 - Reisverslag uit Cairns, Australië van Bianka Zijl - WaarBenJij.nu

Dag 11

Door: Bianka

Blijf op de hoogte en volg Bianka

08 Mei 2015 | Australië, Cairns

Ik loop een paar dagen achter met onze avonturen. Dus nu even een inhaalslag proberen te maken....
Vanochtend ( afgelopen woensdag dus) weer vroeg op om een rondje te gaan lopen. Ongelooflijk wat een drukte met al die sportende mensen zo 's morgens om 6.45! Maar wel begrijpelijk met dit weer. Het is nu nog aardig koel.
Ik ben om 7.45 weer terug en nu gaan Leon en Kris samen. Op de terug weg nemen ze wat boodschappen mee zodat we kunnen ontbijten.
Vandaag rijden we naar Palm Cove. Een dorpje zo'n 25 kilometer ten noorden van Cairns. Hier waan je je echt op een bounty strand! Het zand is net niet wit maar de zee is zo helder en zo mooi van kleur, de palm bomen hangen over het strand en de lucht is blauwer dan blauw! Het staatje achter het strand bestaat uit appartementen, huisjes, kleine winkeltjes en gezellige terrasjes. Haast allemaal wit geschilderd en tussen het tropische groen en de strak blauwe lucht echt een plaatje. De sfeer is gemoedelijk en alles gaat in een rustig tempo. We drinken koffie in de schaduw van een paar oude bomen op en terrasje met hoe kan het ook anders uitzicht op zee.
Dan lopen we richting het strand waar we voor de rest van de dag neerploffen. De jongens vermaken zich met potjes voetbal en heel veel in de zee zwemmen. Imke kan ook geen genoeg krijgen van het heerlijke warme water, maar vermaakt zich ook prima met het zoeken van schelpjes en het samen met mij maken van schilderijtjes van natuurlijk materiaal op het strand.
Aan het einde van de middag als we weer terug rijden naar het appartement vallen ze alle drie, met een paar tinten bruiner, op de achterbank in slaap. Even bij tanken voor de avond.
Vanavond zijn we voor het diner uitgenodigd door een klant van ons bedrijf. Een restaurant op een van de mooiste golfbanen van Queensland. Als we er om 18.30 is het al donker dus we gaan er maar van uit dat dat ook zo is. Voor de kinderen is er een grote speeltuin die verlicht is, dus die vermaken zich ook prima.