Dag 14 - Reisverslag uit Cairns, Australië van Bianka Zijl - WaarBenJij.nu Dag 14 - Reisverslag uit Cairns, Australië van Bianka Zijl - WaarBenJij.nu

Dag 14

Door: Bianka

Blijf op de hoogte en volg Bianka

10 Mei 2015 | Australië, Cairns

Vandaag onze laatste dag in Cairns. Morgen laten we die heerlijk zon, het prachtige Queensland, de ontelbare vergezichten en de mooie stranden achter om af te zakken naar het zuiden. Sydney wacht op ons over beter gezegd tante Betty wacht daar op ons. De kinderen kijken er reikhalzend naar uit. En ik zelf natuurlijk ook.
Maar voor het zover is eerst vandaag nog. We besluiten om naar Port Douglas te rijden. Een plaatsje op zo'n 50 minuten rijden ten noorden van Cairns. De omgeving staat erom bekend dat dit de enige plaats op aarde is waar tropisch regenwoud en de oceaan in elkaar overlopen.
Ook hier weer ontelbare mooie vergezichten, afgelegen strandjes met mooie baaien.
Het is zeker al 13.00 voor dat we er zijn. We hadden wat opstart problemen vanochtend maar dat mag de pret niet drukken. We zoeken een plaatsje op het strand. Het is vrij druk waar we eigenlijk verbaasd van staan te kijken. Dit zijn we zelfs op de meest toeristische strandjes nog niet tegen gekomen. Het zal wel komen omdat het vandaag zaterdag is??? Er staat een flinke wind en de zee is behoorlijk ruig. De golven zijn behoorlijk maar daar laten de kinderen zich niet door afschrikken. Het water is heerlijk. Ik denk zo'n 27 graden! Met die wind is het in het water een stuk aangenamer dan boven het water. De golven beuken tegen de randen van het afgezette stuk waar we zonder gevaar voor de stinger kwal het water in kunnen. De kinderen hebben zo'n plezier en het lukt imke soms maar amper om overeind te blijven staan door de hoge golven. Maar ze wil er niets van weten om uit het water te gaan!
Ook nu weer kan ik m'n hart ophalen door foto's te maken. Volgens Leon heb ik wel wat weg van een Japanner. Maar daar ben ik het niet mee eens. Ik maak maar een paar honderd foto's op een dag, die Japanners vast wel een paar duizend ;-)
Vanavond onze laatste avond gaan we voor het eten nog op didgeridoo jacht. Als aandenken aan de vakantie mogen ze er een uitzoeken. Maar ook dat uitzoeken gebeurt net als alle andere bezoekjes aan een souvenir shops niet in vijf minuten. Oké dit muziekinstrument koop je niet iedere dag en ook niet voor een paar tientjes. Maar goed bijna een uur later zijn we dan toch eigenaar van een schitterend exemplaar! Omdat we de didgeridoo niet mee mogen nemen in de handbagage ( wordt namelijk gezien als wapen :-/) en hij ook niet in de koffer past laten we hem opsturen naar huis. Net zo makkelijk en hebben we er ook geen gedoe mee bij de douane. Niek vindt het wel jammer want hij had maar wat graag de komende weken willen oefenen. Nou ja nog even geduld.
Door het didgeridoo-gebeuren schuiven we pas om 21.00 aan tafel.
Een uur later zijn we terug in het appartement waar de kinderen voor de laatste keer hier het bed in duiken. Ik begin alvast met pakken. Morgen vliegen we om 17.30 naar Sydney. We hebben nog een groot gedeelte van de dag die we lekker bij het zwembad aan zee door zullen brengen. Een relaxte Moederdag dus :-)
Ik weet niet hoe de internetverbinding in Ons appartement in Sydney zal zijn. Maar hopelijk net zo goed als hier zodat we onze avonturen met jullie ook daar kunnen delen.
Wat was het fijn in Cairns. De kinderen hebben het hier zo fijn gehad! Imke wil hier wel blijven, maar dan moet James ook maar met het vliegtuig komen.

• 12 Mei 2015 - 18:45

Janneke:

Heyyy, mijn ipad deed ook paar dagen lastig dus ik ben weer aan het lezen nu ff gereset zoals je smste! Thx voor de tip!!! Fijn dat jullie het tot dusver al zo gaaf gehad hebben! Werzien met de familie was ook top dus het is gewoon te gek gaaf daar en Im nee niet daar blijven hoor gewoon als mooi vakantieadresje houden!!!!!! X