Dag 20 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Bianka Zijl - WaarBenJij.nu Dag 20 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Bianka Zijl - WaarBenJij.nu

Dag 20

Door: Bianka

Blijf op de hoogte en volg Bianka

15 Mei 2015 | Australië, Sydney

Wederom een heerlijke dag in het vooruitzicht.
Vandaag gaan we met Audrey en Robyn naar de Blue Mountains. Tante Betty gaat niet mee want daar is het te koud voor haar. ( voor degene die dit lezen en dat nog niet mee hebben gekregen; ze wordt volgende week 90 jaar en een lange rit in de auto naar een gebied waar het zooooo koud is...... nee dat kun je een bijna 90 jarige niet aandoen)
En voor Australische begrippen is het ook echt een koude dag. Na een rit van bijna twee uur land inwaarts geeft het kwik nog maar net 11 graden aan. Gelukkig is de zon van de party en de lucht strak blauw. Dus warm aangekleed niets te klagen.
We kopen een ticket voor de Scenic Skyway, Scenic Cableway en de Scenic Railway. De laatste is het meest indrukwekkend! De met een helling van 52 graden is dit de steilste spoorweg ter wereld. Deze spoorweg werd in 1880 aangelegd voor het transporteren van kolen uit de mijnen die in de diepte van Jamison Valley liggen.
Deze Railway zien vooral de jongens als een soort pretpark attractie en slaan een tweede keer met deze trein dan ook niet over. We zitten nu ook helemaal vooraan in de trien wat het allemaal alleen nog maar spectaculairder maakt. Je zou haast denken dat je door het gegil van de 100 andere passagier, voornamelijk chinezen, echt in een achtbaan zit! Dacht dat die Aziaten wel wat meer gewend waren :-)
Ook de schitterende vergezichten en de mooie rotsformatie van de Three Sisters maakt deze dag als volmaakt.
Aan het einde van de middag rijden we terug en maken de hoge heuvels weer plaats voor de hoge gebouwen.
We halen tante Betty op, die geniet van onze verhalen maar is blij dat ze niet is mee geweest als ze hoort hoe koud het was en eten bij Audrey en Robyn. Worstjes van Barbie (bbq). Hebben een gezellige avond, draaien nog even een paar wasjes en de kinderen relaxen even voor de tv.

• 15 Mei 2015 - 21:18

Janneke:

Ook weer mooi om gezien te hebben maar pvd steil zeg in zo'n trein! Zou ook zo'n chinees zijn die krijste.....! X