Dag 22 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Bianka Zijl - WaarBenJij.nu Dag 22 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Bianka Zijl - WaarBenJij.nu

Dag 22

Door: Bianka

Blijf op de hoogte en volg Bianka

17 Mei 2015 | Australië, Sydney

De wijn van gisterenavond moet goed geweest zijn want vanochtend fris en fruitig aan het ontbijt. De dagen hier in Sydney beginnen al aardig ten einde te lopen dus hebben we gisteren al een beetje overlegt wat we de komende dagen nog heel graag willen gaan doen of willen zien.
Vandaag gaan we naar Taronga zoo. Een van werelds mooiste dierentuinen, zegt men. En dat willen we natuurlijk graag zelf ervaren.
We brengen heel de dag door in het mooie en ruim opgezette park. Het is gebouwd als een soort terras met verschillende verdiepingen. Je hebt dus heel vaak een adembenemend uitzicht op de dieren met op de achtergrond Sydney's kenmerken de Harbour bridge, het Opera House en de skyline. We hebben geluk met het weer en kunnen zelfs af en toe even de vesten uit en in korte mouwen rondlopen.
Als we alle dieren hebben gezien nemen we de kabelbaan die over de dierentuin heen loopt terug en komen zo weer bij het punt waar we vanochtend zijn gestart.
We rijden terug naar ons appartement om onze korte broeken te verruilen voor een lange want 's avonds koelt het toch best af. Daarna halen we tante Betty op om haar mee uit eten te nemen. Alweer uit eten?!?!? Ja de faciliteiten in dit appartement zijn dusdanig dat we hier slapen, maar het liefst de rest van de dag zo min mogelijk hier willen zijn. En ja dat is makkelijk, maar kijk er toch ook wel erg naar uit om zelf weer m'n eigen pannetje te koken.
We hebben een gezellige avond met z'n zessen. En het blijkt maar weer hoe erg tante Betty het waardeert dat we hier zijn ze blijft het maar herhalen of zal dat de leeftijd zijn?!?! :-)

• 17 Mei 2015 - 20:28

Janneke:

Haha leuke foto's van kids ook en van Leon! Gaaf zo'n dierentuin en helaas het aftellen is weer begonnen maar nog lekker genieten ook van het niet hoeven koken!!!!!! Sport maar extra.....