Dag 27 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Bianka Zijl - WaarBenJij.nu Dag 27 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Bianka Zijl - WaarBenJij.nu

Dag 27

Door: Bianka

Blijf op de hoogte en volg Bianka

23 Mei 2015 | Australië, Sydney

Ik ben om 2.15 al wakker. Of beter gezegd nog steeds wakker. Heb last van m'n keel en een enorme hoofdpijn. Ik stop de laatste spullen in de koffer en kleed me aan. Ook maar ik Imke wakker en stuur Leon een berichtje of dat hij en de jongens ook al wakker zijn. We hebben twee kamers vandaar. Om 3.00 uur nemen we de taxi naar het vliegveld. De vlucht naar Dubai is vandaag een van de eerste die zal vertrekken dus het is nog uitgestorven op de luchthaven. We zijn onze koffer dan ook zo kwijt, maar moeten nog een uurtje wachten tot de douane en de controle opengaan.
Eenmaal door de douane en controle gaan we op zoek naar een ontbijtje wat op dit tijdstip nog niet ao meevalt. Eenmaal aan een taaie croissant en een bekertje jus wordt mijn naam omgeroepen. Of ik me wil melden bij de denk van Emirates. O jee wat nu weer, bij de douane werd ik er al uitgepikt en ook m'n tas moest open en werd gecontroleerd op drugs. Ik krijg te horen dat we de koffers, die in eerste instantie rechtstreeks naar Düsseldorf zouden gaan, we toch in Dubai op moeten halen want tussen deze vlucht en de vlucht van morgen zit langer dan 24 uur. Inderdaad 24 uur en 5 minuten..... Best lastig want dat had ons tijd gescheeld want we zijn maar zo kort in Dubai. Nou ja we zien wel.....
Ondertussen voel ik me steeds beroerder voelen. M'n keel doet zo'n zeer en m'n spieren willen echt niet wat ik wil. Gelukkig hebben we weer zes stoelen tot onze beschikking dus wat extra ruimte. Met dit en een paar paracetamols, neusdruppels en heel veel zakdoekjes zal ik het moeten doen tot in Dubai.
Na iets minder dan 15 uur komen we aan in Dubai. Een prima vlucht gehad op zich maar merk dat ik ondertussen ook wel koorts heb. Dus ik voel me alles behalve happy.
De bagage laat lang op zich wachten want er is een storing ergens krijgen we te horen. Ruim begrip "ergens"..... op deze immens grote luchthaven.
Als we de bagage eenmaal hebben besluiten we deze op te slaan op het vliegveld. De kosten om dit te doen zijn erg laag en anders moeten we weer en grotere taxi bestellen en het gesleur met drie van die grote koffers zitten we niet te wachten.
Snel een taxi zoeken en op naar het hotel. We lopen de terminal uit en bam daar is de hitte. 43 graden vertelde de piloot ons in het vliegtuig. De rit naar het hotel is gelukkig kort. Al snel zitten we in ons ruime appartement met, wat de kinderen helemaal geweldig vinden, drie slaapkamers vier televisies, drie badkamers, vier wc's en drie balkons. Het abnormaal groot en dat maar voor een nachtje. Nou ja wel heerlijk en vergeleken met het appartement van de afgelopen 10 dagen in Sydney een verademing! Letterlijk en figuurlijk.
Snel de korte broeken aan en met de taxi naar de Dubai Mall en de Burj Khalifa, de hoogste toren van de hele wereld,
Eenmaal in de mall een gekrioel van duizenden mensen. In de Mall op zoek naar het grootste aquarium van de wereld. Daarna lopen we naar buiten waar we de Burj Khalifa willen bewonderen. Weer dat temperatuur verschil. Vanuit de airco de hitte in. Ik wil eigenlijk maar een ding m'n bed in. Tis allemaal een beetje teveel van het goede dus gaan we na toch alles gezien te hebben hotelwaarts.
Ik duik het bed in en Leon gaat met de kinderen een duik nemen in het zwembad.
'S avonds doen we, Leon Niek en imke, luxe en maken we gebruik van de roomservice. Als het eten gebracht wordt kom ik even het bed uit en eet uiteindelijk imke haar soep op want die is ondertussen ook in slaap gevallen. Daarna even douche en het bed weer in. Hopelijk doet een goede nachtrust wonderen.

  • 26 Mei 2015 - 19:47

    Janneke:

    Megaellendig zeg je zo voelen in een stad waar je ook dingen gezien wilt hebben als je er dan toch bent......gelukkig gaat het alweer wat beter!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bianka

Actief sinds 06 April 2015
Verslag gelezen: 147
Totaal aantal bezoekers 6679

Voorgaande reizen:

25 April 2015 - 23 Mei 2015

Down Under

Landen bezocht: