Dag 25 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Bianka Zijl - WaarBenJij.nu Dag 25 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Bianka Zijl - WaarBenJij.nu

Dag 25

Door: Bianka

Blijf op de hoogte en volg Bianka

23 Mei 2015 | Australië, Sydney

Vanochtend is het erg rustig ;-) Imke en Niek logeren bij tante Betty en hebben we alleen Kris in the house. We pakken alvast wat spullen in want morgen hebben we een drukke dag voor de boeg en ik heb geen zin om tot het laatste moment te wachten. Voordat we Imke en Niek gaan halen rijden we nog even langs de shopping mall om een paar zakken caramel koala's te kopen. Een Australisch snoepje dat de kinderen na hun spreekbeurt aan de klas uit kunnen delen.
Als we Imke en Niek gaan ophalen zitten ze met z'n drietjes gezellig een spelletje te doen en vinden dat we er veel te vroeg al zijn. Ze hebben zich prima vermaakt. Niek heeft zelfs geholpen met het breien van een dasje voor een van de vele teddy's die tante Betty maakt voor arme kindjes.
We gaan met z'n vijfjes nog even de stad in. We pakken de bus die voor de deur stopt en 45 minuten later stappen we in hartje Sydney weer uit. We lopen richting the Rocks. Dit is het oudste gedeelte van Sydney waar allemaal pakhuizen staan die tegenwoordig dienst doen als de meest luxe restaurants en hotels, maar ook leuke kleine winkeltjes en terrasjes heeft. Vooral s'avonds bruist het er van de gezelligheid, live bandjes en straatartiesten. Ook is er een of twee keer per week een markt waar van alles te koop is van oude boeken tot antiek en van souvenirs tot echt rommel.
De kinderen zoeken een leuk t-shirt uit en we blijven een tijd staan kijken bij een snoep winkeltje waar ze snoep aan het maken zijn. Zowel acht als dertien jaar geleden zijn we hier ook geweest en het blijft leuk om te zien hoe ze van een paar ingrediënten zulke leuke dingen kunnen maken....... en lekker!
Aan het einde van de middag pakken we de bus weer terug.
'Savonds zijn we bij Kris en Brenda uitgenodigd om te komen eten. De avond vliegt voor bij. Wat is het gezellig om met hun, tante Betty, Audrey en Robyn te eten.
De champagne komt op tafel dus het wordt er alleen maar gezellig op :-D
We zijn ook eindelijk in de gelegenheid om met de klas van Kris, Niek en Imke te Skype. De kinderen in de klas vragen honderd uit en zijn zo belangstellend. Erg leuk! Kris en Niek maken grapjes met de meester en Imke is een beetje overdonderd om iedereen weer te zien dus die weet niet zo goed wat ze allemaal moet vertellen.
Om een uur of 22.00 houden we het helaas voor gezien. Morgen een hele drukke dag. Kris mag vanavond bij tante Betty slapen. Hij is de koning te rijk want dan kan hij morgenochtend als eerste tante Betty feliciteren!